Ik wou dat ik je kon zeggen dat het simpel was …

Ik wou dat ik je kon zeggen hoe het moet, opvallen in de digitale zee waar we met z’n allen in zwemmen. Dat je met wat simpele trucs en een lijst van x-aantal tips content kan maken die het verhoopte resultaat zal bereiken.

Ik wou dat ik je kon zeggen dat het niet echt uitmaakt wat je online de wereld in stuurt, maar je gewoon maar iets moet posten om gezien te worden door de juiste mensen. Ik wou dat ik je kon zeggen dat het na een post of drie op je favoriete sociaal kanaal wel zal lukken om je onderneming te positioneren en het geld zal binnenrollen. 

Ik wou dat ik je kon zeggen dat je geen plan nodig hebt om je merkverhaal uit te schrijven. Ik wou dat ik je kon zeggen dat je richten tot iedereen met je content zal werken en de juiste mensen hier sowieso ook deel van zullen uitmaken. Ik wou dat ik je kon zeggen dat het geen marathon is, maar een sprint. Je moet gewoon de eerste zijn.

Maar ik doe het niet 

Ik zou het kunnen zeggen, maar ik doe het niet. Want dat past niet in mijn merkverhaal. Een verhaal waar authenticiteit en eerlijkheid centraal staan.

Wat ik wel kan, is zeggen dat je authentiek merkverhaal je zal helpen om je stem te vinden. En je de richting in zal sturen die de juiste mensen – jouw ideale doelpubliek – zal opvallen. Wat ik wel kan, is zeggen dat je eens goed moet nadenken wie dan precies dat ideale doelpubliek is. Wat ik wel kan, is je laten nadenken hoe je jouw doelpubliek met je aanbod én met je content kan helpen. Hoe jij het verschil kan maken voor die ene persoon en je daardoor ook andere personen zal kunnen verlichten.

Wat ik wel kan, is je helpen om net dat merkverhaal helder te krijgen. Want het is net dat merkverhaal dat jouw onderneming uniek maakt. Wat ik wel kan, is je tonen dat alles beter werkt met een plan. En als je je aan dat plan houdt, je een kader hebt waar je jaren op kan bouwen. Wat ik wel kan, is je vertellen dat het een marathon is, en geen sprint. Maar elke stap die je zet met de juiste content je dichterbij de finishlijn zal brengen.

Of misschien is er … helemaal geen finishlijn? 

Meer verhalen ...